Koploper D2 laat zich (bijna) verrassen in Enschede

Afgelopen zaterdag speelde de D2 tegen Rigtersbleek/Cottus D3 in Enschede. De D2 staat zonder puntverlies bovenaan en Rigtersbleek/Cottus staat op plek 6. De thuiswedstrijd was met 22 – 0 gewonnen dus veel weerstand werd er niet verwacht.

Na een iets te korte inspeelperiode begonnen Luca, Aline, Myron en Myrthe aan de wedstrijd. Maud begon op de bank maar mocht al in de eerste minuut invallen voor Myron die door haar enkel ging. Gelukkig viel het mee en kon Myron in het 2e kwart gewoon weer meespelen.

Al heel snel bleek dat het team van RC een heel ander team was dan het team van de thuiswedstrijd. Deze tegenstanders waren zeer bedreven in het counteren en verdedigen. Na een paar minuten zonder doelpunten kwam de D2 voor het eerst in deze competitie op achterstand. Maud scoorde vrijwel direct daarna via een mooi afstandschot maar even later stond de D2 al weer achter met 2-1.

Het was duidelijk dat de mindset veranderen moest om de wedstrijd te kunnen winnen. Na een minuut of 15 gebeurde dat ook. Vlak voor rust was de D2 gewend aan de tegenstander en werd er feller gestreden. Dat resulteerde in een afstandschot van Aline en een doorloopbal van Myron.

Na rust bleef RC redelijk in de buurt maar kwamen ze nooit meer gelijk of voor. De belangrijkste speler werd lamgelegd door Myrthe en Maud en Myron scoorden allebei. In het laatste kwart besliste Luca de wedstrijd met een mooi afstandschot. Rigtersbleek/Cottus scoorde nog een keer en bepaalde daarmee de eindstand op 5-7.

Het was een spannende wedstrijd, er is veel geleerd en we hebben gewonnen. Mooier kan het niet.