Na 2 weekenden geen wedstrijden stond de wedstrijd ZKC tegen Hoogkerk op het programma. De wedstrijd in Hoogkerk werd vrij makkelijk gewonnen door een sterk en vooral scherp starten team. Vandaag dus weer noodzaak om scherp van start te gaan.

Het eerste aanvalsvak met Remko, Carel, Manouk en Karin deden dit dan ook direct. Met het eerste schot van de wedstrijd bracht Remko ZKC direct op voorsprong. De aanval die daarop volgde was ook direct raak, een afstand schot van Manouk. Ook het andere vak wat bestond uit Bart-Jan, Mark, Karyn en Janice liet zich direct zien. Tweemaal Mark van afstand.

Hoogkerk wist zich te herpakken, in een mindere periode van ZKC, met doorloopballen en kleine kansen rond de korf, waardoor de stand van 4-0 om werd gezet naar 4-5. Manouk met een doorloopbal en Bart-Jan met een afstandschot wisten korf te raken maar ook Hoogkerk scoorde mee 6-6.  In de laatste 5 minuten van de eerste helft wist ZKC een gaatje te slaan door doelpunten van Karin, Carel en Mark waardoor de marge 3 punten was. Hoogkerk wist in de laatste minuut nog een afstand schot raak te schieten waarmee de ruststand bepaald werd 9-7.

Tijdens de rust werd er op gehamerd dat we door moesten trekken en vooral wat meer variatie in het spel moesten brengen. Met degelijk verdedigend spel zodat we geen vrije ballen of strafworpen spraken we de verwachting uit dat winst goed mogelijk was. Maar de rust had beide ploegen niet goed gedaan.

Het niveau ging erg omlaag en beide ploegen wisten de eerste 10 minuten niet te scoren. Manouk werd gewisseld voor Dianne die hierdoor haar eerste speelminuten in het 3de team kon maken.

Hoogkerk was de eerste die zich wist te herpakken. Met een vrije bal en afstand schot wisten ze naast ZKC te komen. Karyn had daar direct antwoord op met een afstandschot. Weer kreeg Hoogkerk een vrije bal  waardoor de stand 10-10 werd. Carel werd gewisseld voor Mark Kleine. Door afstand schoten van Dianne en Karin kreeg ZKC weer de marge van 2 punten. Met nog een vrije bal en een afstand schot wist Hoogkerk weer gelijk te komen. De laatste 5 minuten waren zenuwslopend. Beide ploegen kwamen heel slecht tot goede aanvallen. Met nog 2 minuten te gaan wist Hoogkerk voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong te komen. Manouk kwam in de laatste minuut weer in het veld als extra aanvallende kracht en dit betaalde uit. Tijdens de doorloopbal werd ze dusdanig gehinderd dat hiervoor een strafworp werd toegekend. Remko verzilverde deze strafworp.

Met nog 20 seconden te spelen leek Hoogkerk het punt te willen koesteren waardoor de seconden weg tikten en de scheidsrechter vervolgens voor het einde floot 13-13. Een belangrijk punt voor ZKC. Hierdoor zijn de kansen om kampioen te worden nog steeds aanwezig. Er dient aankomende zondag dan wel gewonnen te worden van en bij koploper Wez Handich/DOW 2.