Het karretje van Zkc 4 blijft met vechtlust strak op de rails.
Zkc met in de 1e aanval : Dianne, Mark K.,Marjolein en Martijn
en in de verdediging : Nilton, Lisanne, Nienke en Guus.
Op de bank beschikten we over een flinke delegatie te weten : Edward, Evert, Trudy, Hilde en Janita.

In de training  van afgelopen vrijdag werd er door de trainer (Mark) nog maar eens benadrukt dat we prima in staat zijn om Kios 3 te verslaan.
Alles moet goed gaan en er moet sterk en zorgvuldig gespeeld worden.
Er is dan ook goed getraind tegen zkc 3.

Dit is vanochtend nogmaals benadrukt in de voorbereiding voor de wedstrijd en iedereen stond op scherp.
De wedstrijd werd direct van de eerste minuut strak gespeeld er werd goed 1 tegen 1 gespeeld en iedereen was er goed bij.
Dit was voor Kios een verassing zo leek het want ze begonnen heel frivool te spelen.
Dit draaide gaande de wedstrijd wel wat bij.
De score werd geopend door de scherp spelende Mark K.
Nog geen minuut later knalde ook het 2e schot in de mand en kon er gewisseld worden.
De nieuwe verdedigers kregen wel meteen een antwoord en Kios scoorde 2 doelpunten.
De stand was weer gelijk en de trend gezet.
Er moest met scherp geschoten worden om hier te gaan winnen.
Wederom maakte Mark een goal.
De wedstrijd stond gelijk onder druk.
De tegenstanders scoorden 2 doelpunten achter elkaar en Zkc keek tegen een achterstand aan. 4-3

Dit was de trigger om gas te geven en in een tijdsbestek van 10 minuten werd de stand op de klok 6-9.
Zkc nam het heft weer in eigen handen en ging flink bezweet maar gefocust de rust in.
Evert nam de coaching op zich en stipte de gebreken en de te nemen stappen aan.
De hele formatie nam dit ter harte en stormden met de kin om hoog het veld weer in.
We gaan Kios op de knieën zien te krijgen daar was iedereen het over eens.

De score werd weer geopend Guus maakte een afstandsschot.
Kios gaf gelijk weer antwoord en het was duidelijk dat we de druk erop moesten houden.
Janita kwam binnen de lijnen om meer pressie te geven en Hilde wisselde van plek met Lisanne.
Voor de tegenstander was dit weer een moment van schakelen, en hieruit profiteerde zkc wederom.
De stand ging naar 11-15 door doelpunten van Mark,Guus Dianne, en Janita.
Met nog een 10 minuten te spelen leek alles erop dat Zkc hier de punten ging binnen slepen met een klinkende overwinning.
Maar niets was minder waar, Kios veerde weer op en wist de score  op 14-15 terug te brengen.
De ploeg van zkc moest nogmaals gas geven om de voorsprong vast te houden.
De zeer sterk spelende Martijn fixte een goal van afstand en de 14-16 was een feit.
Nog een minuut of 5 te gaan.
De spanning in de zaal steeg ook flink en het zkc publiek liet ook goed van zich horen.
De gehele selectie stond aan de lijn om het 4e aan te moedigen.
Compliment voor al ons publiek ze sleepten ons erdoor.

De eindfase is gestart en een tegen strafworp bracht ons weer in de gevaren zone.
Het zou ons toch niet gebeuren een Lucky goal tegen en we spelen gelijk.
Maar nee Nilton deed eindelijk waar voor aangenomen was en ramde de 15-17 in de mand.
Iedereen ging uit zijn plaat en een overwinning kon ons niet meer ontglippen.
We hadden net de armen omlaag van het juichen en Kios gooide er weer 1 in.
De klok stond op 1 minuut en 30 seconden.
Pff dit kon niet goed blijven gaan.
Martijn vond dit ook en werkte ermee af, koel schoot hij de blauw gele bal in de mand.
De goed en duidelijk leidende scheidsrechter K. de Vries floot af en het was gedaan met kios, het feest kon beginnen.
Iedereen was blij met de overwinning, het publiek werd bedankt en in de kantine werd er nog even flink nagepraat over deze mooie en vooral sportieve streekderby.
Eindstand 16-18

Komende 2 weken geen verslag er is een welverdiende vakantie ingelast voor dit team.
Wel wordt er gewoon stevig doorgetraind.
Zkc 4 staat momenteel 2e op de ranglijst.
Wil je ook zo’n spannende wedstrijd meemaken kom dan eens bij ons kijken.
Zondag 3 Maart moeten we thuis tegen Vitesse om 12 uur.

Van uw sportverslaggever.