Zaterdag aan het eind van de middag reisde het derde af naar Hurdegaryp om aan te treden tegen Quick’21. Al bleek dit al een lastig opgave te zijn, want bijna iedereen was verkeerd gereden. Toen we eindelijk compleet waren konden we ons gaan opmaken voor de wedstrijd.

In de verdediging begonnen Adriaan, Bart, Manouk en Karin en in de aanval Remko, Carel, Janice en Janita. Aan de kant begonnen Bart-Jan en Marlies. Quick begon goed aan de wedstrijd, ze pakten gelijk een 2-0 voorsprong. De stand werd weer gelijk getrokken door Adriaan en Bart die allebei een kleine kans scoorden. Er werd om en om gescoord wat zorgde voor een spannend begin van de wedstrijd, tot een 5-5 stand ging het gelijk op. Hierna scoorde Adriaan twee keer van afstand, wat resulteerde in een 5-7 voorsprong. Quick scoorde weer, maar snel daarna scoorden Remko en Adriaan beide van afstand. We gingen de rust in met een 6-9 voorsprong.

In de rust werd gezegd dat we er allemaal een tandje bij moesten, het spel was te slap. We waren allemaal individueel beter dan de tegenstander. We moesten dit in de tweede helft gaan laten zien, zodat we de overwinning konden gaan binnen halen. Na de rust kwam Bart-Jan erin voor Remko.

We begonnen de tweede helft goed met een afstandsschot van Adriaan, hierdoor kwam de stand op 6-10 te staan. Helaas scoorde Quick hierna twee doelpunten, waardoor ze weer dichterbij kwamen tot 8-10. Adriaan zorgde weer voor drie punten verschil met een vrije bal. Hierna volgde er een spannende fase in de wedstrijd, Quick scoorde namelijk twee keer wat resulteerde in een stand van 10-11. Bart-Jan scoorde vervolgens een strafworp waardoor het verschil weer twee werd. Vervolgens kwamen Marlies en Remko het veld in voor Janita en Carel. Tot de stand 11-12 was het spannend. Janita kwam nog weer het veld in voor Karin. Maar door een afstandsschot van Adriaan, een strafworp van Bart-Jan, een afstandsschot van Remko en een kleine kans van Bart was het gat geslagen. De eindstand was 11-16.

Door het winnen van deze wedstrijd is handhaving in de reserve tweede klasse veilig gesteld, we kunnen zelfs nog kampioen worden, als we vanaf nu alles winnen. Marlies en Janita bedankt voor het meedoen met ons.

Maar ja toen moesten we nog naar huis. Manouk, Janice, Marlies en Karin hebben nog even de Elfstedentocht afgelegd, doordat ze verkeerd gereden waren. Maar het was zeker de moeite waard, we raden het iedereen aan. ZKC 3 kan nu weer een paar weken tot rust komen en dan gaan strijden voor het kampioenschap!