ZKC 2 wint van koploper SCO 3

Op 2 februari 2019 mocht het tweede van ZKC aantreden in de Wessels Boer-hal tegen SCO 3. In het uitduel waren de twee ploegen erg aan elkaar gewaagd, maar wist SCO in de laatste 10 minuten de wedstrijd in hun voordeel om te buigen. Hierdoor was ZKC 2 erg gebrand om deze week de punten bij de koploper weg te trekken.

ZKC begon in de aanval met Lotte, Rosalie, Dion en Koen. Koen die zijn debuut maakt in het Rood zwarte hemd van de Buning-formatie. Zijn debuut wist hij goed te benutten. De eerste vier doelpunten waren uit zijn handen. Hierdoor wist ZKC dat er kansen lagen om te winnen en dit straalde het team ook uit. Duels werden aangegaan en voornamelijk ook gewonnen. Wel bleef SCO aanhaken bij de rood zwarten. ZKC wist nooit meer dan twee punten voor te komen, maar keek op een gegeven moment ook tegen een punt achterstand aan. Vlak voor rust kwam ZKC met 1 punt voor, voordat de goed fluitende scheidsrechter meneer Moes affloot voor rust.

In de rust wees de coach Steve Green erop om de juiste mensen uit te blijven spelen en druk te geven op de puntspelers van SCO. Omdat zij veel uit de twee-twee spelen werd voorverdedigen een belangrijk punt in de wedstrijd.

Met deze punten in het achterhoofd begon ZKC aan de tweede helft. Het verdedigingsvak met Lina, Jolein, Nick en Maarten hielden het erg goed dicht en ook aanvallend lieten ze een goed spel zien. Vooral door de juiste personen uit te spelen en gebruik te maken van  de hangende heren van SCO. Dit vak wist op belangrijke momenten te scoren waarop de voorsprong op vier punten kwam en ZKC even adem kon halen. Dit was niet voor lang, want SCO scoorde gelijk viermaal achter elkaar waardoor zij de stand gelijk trokken. In een zeer spannende slotfase waarin om en om gescoord werd, was het Maarten die voor ZKC het winnende doelpunt maakte en waarbij scheidsrechter Moes affloot bij een stand van 20-19.

Deze twee punten zijn voor ZKC erg belangrijk om uit de onderste helft van de competitie te blijven en geven het team veel vertrouwen voor de aankomende wedstrijd tegen KIOS 2. Ook dit wordt voor ZKC 2 weer een hele opgave om punten te pakken. Maar een wedstrijd begint altijd met 0-0 dus ook op 10 februari liggen er kansen.