ZKC’19 3 pakt verdiend de winst tegen Ritola 2

Zaterdag 3 februari mocht ZKC’19 3 aantreden tegen het jonge talentvolle Ritola 2. Met deze wedstrijd is de serie “returns” begonnen, elke tegenstander in de poule hebben wij nu één keer getroffen, waarmee het zaalseizoen op de helft is. In de aanval begon: Nadine, Janice, Bart en Adriaan. Verdedigend begonnen Karin, Dominique, Remko en Bart-Jan. Margriet (A1), Carel en Mark waren de sterkhouders op de bank.

Waar de eerste wedstrijd van het zaalseizoen in Zuidlaren de rood-zwarten klop kregen van een sterk spelend Ritola (23-18), was het ZKC’19 wat de eerste helft de bovenliggende ploeg was. De jonge honden van Ritola hadden moeite met het sterke spel van ZKC’19. Echter het was ZKC’19 wat met een laag rendement geen gat kon slaan tegenover Ritola, waardoor de hele eerste helft spannend was. Waar ZKC van 3-3 wist uit te lopen naar 6-3, was het Ritola wat veerkrachtig was en terugkwam tot 6-7. Na een Time-Out van ZKC’19 wisten zij de ruststand in het voordeel van ZKC te beslissen; 9-8.

De tweede helft was praktisch kopie van de eerste helft. Qua niveau waren de ploegen gelijkwaardig, de spelers van ZKC’19 waren fysiek sterker, maar Ritola schoot met een hoger rendement. Hierdoor waren de aanvallen van ZKC’19 langer, echter de aanvallen van Ritola effectiever. Van 9-8 ruststand liep de wedstrijd door via 10-10, 11-11 en 13-13, waar de wedstrijd een spannende eindfase inging. Ritola koos voor de strategie met veel wissels om spelers van vak te switchen, waar ZKC’19 besloot om de wedstrijd met de basis-8 uit te spelen. Deze laatste strategie bleek de juiste, Ritola maakte fouten, ZKC’19 was goed op elkaar ingespeeld en stoomde door tot 16-13. Na nog een laatste goal voor Ritola floot de goedlachse M. Hiemsta uit Wierden de wedstrijd af op 16-14.

Een hele goed pot van ZKC’19, welke nu definitief afscheid neemt van de onderste regionen en de tweede helft van het seizoen naar boven mag kijken. Volgende thuiswedstrijd is zondag 3 maart, waar het derde het opneemt tegen de routiniers van Hoogkerk 3.

Doelpunten makers ZKC’19: Adriaan (5x), Remko (3x), Bart, Bart-Jan, Manouk (allen 2x), Nadine, Janice (beiden 1x)