ZKC’19 3 komt net tekort tegen Nic 4: 17-19 (rust 9-12)

Zondag 27 januari speelde het derde team van ZKC’19 in Zuidwolde tegen Nic 4. ZKC’19 3 stond twee punten achter de nummer één op de ranglijst. En met Nic 4 met weer één punt achter ZKC beloofde dit een spannende wedstrijd te worden waarbij (zicht op) de koppositie op het spel stond. Bart van der Sleen, Karin Benning, Karyn Feenstra en gast-wissel Mark Kleine begonnen deze middag op de bank.

Gemotiveerd om de punten in Zuidwolde te behouden begon het vak van Adriaan Dusée, Mark van de Hof, Nadine Kuiper en Manouk Kuiper in de aanval. ZKC’19 begon met een voorsprong door het afronden van een door Nadine verkregen strafworp. Nic wist echter gelijk te komen, waarna het vak van Remko Wemmenhove, Carel Funke, Janice Rijstenberg en Dominique Traanman voor ZKC de punten mocht scoren. ZKC wist tot 4 punten steeds het voortouw te nemen met goals van Carel, Manouk en Remko, maar Nic kon telkens weer gelijk komen en liet het derde team niet loskomen. Na een 4-4 gelijkspel kreeg ZKC het lastiger. De aanvallen werden wat minder zorgvuldig opgezet en Nic kreeg en pakte de kansen om nu de voorsprong te pakken. Halverwege de eerste helft keek ZKC tegen een achterstand aan van 5-10. Bij de stand van 7-11 werd en wat geschoven in de vakken om de rebound en aanvalskracht wat te versterken. Bart van der Sleen kwam erin en scoorde meteen, gevolgd door een doelpunt van Janice. Voor rust wist Nic nog eenmaal te scoren, waardoor ZKC 3 met een 9-12 achterstand de kleedkamers in ging voor beraad.

De scherpte moest er bij ZKC wat boven op, zeker in de tweede helft waar met drie punten verschil zeker nog wat te halen was voor het derde.

De tweede helft was ZKC 3 zeker niet minder, maar kon Nic 4 toch niet de wil opleggen. ZKC’19 kwam terug tot een 12-14 verschil. Tot 14-16 wist het derde dit verschil te behouden, waarbij in de tweede helft met name de dames voor ZKC de doelpunten maakten. In de tussentijd was Mark Kleine nog ingevallen, omdat Carel helaas met een blessure het veld moest verlaten. Nic 4 kreeg een korte boost waarbij het verschil op vier punten verschil kwam te liggen. ZKC wist zich het verschil weer terug te brengen, maar zonder gevaarlijk dichtbij te komen.

De scheidsrechter floot af bij 17-19 en ZKC’19, hoewel goed gevochten, wist deze wedstrijd niet naar z’n hand te zetten. Aanstaande zaterdag speelt ZKC’19 3 ’s avonds om 19.45 uur tegen Ritola 2, die net onder het derde staat op de ranglijst. Dit beloofd dus weer een spannende wedstrijd te worden!