Een groep vrijwilligers binnen onze vereniging heeft overleg gehad over de organisatie en het beheer van onze nieuwe kantine en accommodatie. Daarbij is ook de wijze van schoonmaken uitvoerig besproken. Diverse mogelijkheden zijn hierbij onderzocht. Er is afgesproken dat het schoonmaken van ons nieuwe gebouw, vooral gelet op de kosten, ook weer door eigen leden van de vereniging moet worden gedaan. Het gebouw ziet er prachtig uit en dat willen wij graag zo houden. Daarvoor moet wel wat gebeuren, maar met zo'n mooi en nieuw gebouw is het natuurlijk een plezier om schoon te maken.
De volgende afspraken zijn gemaakt:
• Kantine en kleedkamers worden tegelijk schoongemaakt.
• Schoonmaken op iedere maandagavond van 19.00- 20.30 uur.
• Voor iedere schoonmaak worden 4 ouders van jeugdleden ingeroosterd en 2 seniorenleden.
• Er zijn een aantal coördinatoren die de coördinatie hebben en ook instructies geven.
• Er komt een groepje vrijwilligers die een aantal keren per jaar een extra grote schoonmaak gaan doen.
Er zijn nieuwe schoonmaakmiddelen en materialen aangeschaft, waardoor wij ervan uitgaan dat wij met 6 personen het gehele gebouw kunnen schoonmaken. Maar dat betekent wel dat wij rekenen op de medewerking van eenieder. Als je niet kunt dan heb je de plicht om te zorgen voor een vervanging. Dat kan met iemand die is ingeroosterd op een andere datum of die nog niet is ingeroosterd. Wij zijn ons bewust van het feit dat er ook seniorenleden (studenten) zijn ingeroosterd die van ver moeten komen en speciaal hiervoor moeten terugkomen. Er is echter geen andere mogelijkheid om dit goed te organiseren. Alternatief is iemand vragen, desnoods een familielid (ouders). Het rooster wordt opgenomen op de site (zie het hoofdmenu of klik hier) en wordt opgenomen in het weekbericht. De 1e schoonmaak is in verband met 2e paasdag niet op maandag 6 april maar op woensdag 8 april as!