Volop activiteiten bij bruisende korfbalclub

Zuidwolde (Dr.) – Vorige week zaterdag was voor ZKC’19 een gedenkwaardige dag. Het was ZKC’19 A1 dat als laatste team een wedstrijd speelde op het Zuidwoldiger natuurgras. De korfballers verhuizen deze zomer naar een splinternieuwe accommodatie, waarbij het natuurgras wordt ingeruild voor kunstgras.

ZKC’19 bruist. Voorzitter Gerda van Limburg (ZKC’19): “We zijn al lange tijd bezig om ons voor te bereiden op de verhuizing naar een ander deel van sportpark Woltingeslag. We ervaren veel positieve energie bij onze vrijwilligers die zich met dit project bezig houden. Diverse commissies - waaronder de stuurgroep en de bouw- en inrichtingscommissie - zijn al maanden actief aan de slag. En ook de actiecommissie, die met activiteiten financiële middelen probeert te genereren om de forse eigen financiële inbreng voor de accommodatie te kunnen betalen.”

Diverse activiteiten vonden reeds plaats. Naast het Black-Light korfbaltoernooi (3 januari), de Glitter & Glamour Bingo’s (29 maart) vond op 10 mei jl. een spectaculaire feestavond plaats bij hoofdsponsor De Steenbergerhoeve. De Steenbergerhoeve schonk ZKC de gehele entree van het feest t.b.v. de nieuwe accommodatie, een bedrag van zo’n 2000,- euro. Ook werd onlangs een sponsorbord gelanceerd, waar particulieren en bedrijven vakjes van minimaal 50 euro kunnen kopen. Zo’n 60 vakjes zijn inmiddels verkocht.

De komende tijd is de club nog volop actief. Van Limburg: ”Zaterdag 14 juni wordt Dé Uitzwaaidag van onze accommodatie. Van 9.00 – 13.00 uur vindt een grootse rommelmarkt plaats op de parkeerplaats bij de ZKC-kantine. In de middag volgt een Ouder/kind schottoernooi. Van 15.30 -16.30 is er een Sponsorloop waar jeugd, senioren, vrijwilligers, sponsors en prominenten een uur lang rondjes gaan lopen. De dag eindigt met een veiling van 20.30-21.30 uur, waarna ZKC’19 met een spetterend eindfeest definitief afscheid neemt van een tijdperk en van de huidige accommodatie aan de Zuideresweg.”

Aanmelden van spullen voor de rommelmarkt en voor de veiling kunnen worden gedaan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Overigens zijn alle activiteiten op 14 juni voor iedereen toegankelijk!